lørdag, 07 desember 2019 13:04

Written by Arr.og dommerutvalget

Dommerkurs februar 2020

Skrevet for Arrangør- og dommerutvalget

NSFs Arrangør- og Dommerutvalg arranger følgende kurs i februar:

·       Forbundsdommerkurs på Idrettens Hus, Ullevål Stadion i Oslo 1-2 februar 2020

·       Direktedommerseminar påIdrettens Hus, Ullevål Stadion i Oslo 22.-23. februar2020

​Kurset og seminaret vil være basert på Kappseilingsreglene for 2017-2020 og gjennomføres lørdag kl. 10:00-19:00 og søndag kl. 09:00-ca. kl. 16:00. Kurset vil følge fagplan for Forbundsdommerutdanning respektive Direktedømming, og det er mulig for dem som ønsker det å avlegge teoretisk eksamen søndag for begge kursene.

Målgruppe: Dommere fra hele landet.

Oppfriskning: Forbudsdommere og direktedommere som ønsker en oppfrisking uten å ta eksamen er også velkomne.

Forutsetninger: Det forutsettes at deltakerne har bestått tidligere eksamener og har praksis.

Seilere: Direktedommerseminaret er også åpent for seilere som ønsker en fordypning i reglene i Del 2. De kan melde seg på kun lørdag til halv pris.

Eksamen: Forbundsdommerkurset avsluttes med en skriftlig prøve. På direktedommer-seminaret er eksamen frivillig.

Bestått prøve og godkjent praksis gir autorisasjon som Forbundsdommer. Bestått skriftlig prøve og praktisk eksamen gir autorisasjon som Direktedommer.

Påmelding: Påmelding til seminaret og kurset via MinIdrett:

Link til påmelding Forbundsdommerkurs: https://mi.nif.no/Event#3406215-010

Link til påmelding Direktedommerseminar: https://mi.nif.no/Event#3406414-010

Kursavgift: kr. 1.500 som inkluderer lunsj og kaffepauser begge dager. For deltagere som kun blir med lørdag er avgiften kr. 750.

Reise og overnatting: Deltakerne må selv stå for reise og overnatting. Det nærmeste overnattingstilbudet i Oslo er Thon Hotell Ullevål Stadion.

Materiale: Deltakerne må ta med Kappseilingsreglene 2017-2020. Kan evt. bestilles via www.idrettsbutikken.no eller lastes ned fra NSFs hjemmeside www.seiling.no

Opplysninger: Per Bøymo, per.boymo@seiling.no evt. mobil 92226418,

For informasjon om det faglige rundt Forbundsdommerkurset, send mail til kursleder Thomas Kresse, thomas.kresse@gmail.com evt. mobil 90078700

For informasjon om det faglige rundt Direktedommerseminaret, send mail til kursleder Harald Holmen Sørensen, harald@euphoria.no evt. mobil 92462444,