torsdag, 21 november 2019

Sett av dagen: 14. mars 2020

50 ÅR: My er skjedd med seilsporten i løpet av de 50 årene som er gått siden NSF ble stiftet og Soling-seiler kong Harald var forbundets aller første president. 50 ÅR: My er skjedd med seilsporten i løpet av de 50 årene som er gått siden NSF ble stiftet og Soling-seiler kong Harald var forbundets aller første president. FOTO: Morten Jensen
14. mars 2020 skjer det store ting i Norges Seilforbund. Det er dagen for den store Klubbkonferansen og dagen for den store jubileumsfesten.

50 år er gått siden Norges Seilforbund ble stiftet i 1970, og det vil bli markert med en stor jubileumsfest på hotel Clarion Hotel The Hub i Oslo om kvelden 14. mars 2020. Der er det plass til 350 gjester og hele seil-Norge er invitert til å delta. Det er også Deres majesteter kong Harald og dronning Sonja, som begge har tilsagt sitt nærvær på festen. Det blir feiring med smoking/mørk dress.

Påmeldingen er åpnet og innbydelse til festen er rett rundt hjørnet. Generalsekretær Per Christian Bordal tror det vil bli rift om plassene og at mange vil være med på denne historiske begivenheten. Dersom det blir overtegning, forteller han at plassene vil bli fordelt forholdsmessig per forening.

Du kan melde deg på her.

Klubbkonferansen 2020

Hele dagen 14. mars forut for festen vil være tettpakket av foredrag og seminarer. Klubbkonferansen vil starte tidlig om morgenen og programmet for dagen begynner å ta form.

– Hovedtemaene er noenlunde klare så nå jobber vi med detaljene, sier Per Christian Bordal.

Et obligatorisk punkt under klubbkonferansen er ledermøtet for alle seilforeningene. Ledermøtet blir avholdt annet hvert år i uttakt med seiltinget.

– Dessuten vil vi ha mye spennende å by på innen temaene klubbdrift og klubbutvikling. Det vil også være temaer for trenere, dommer og arrangører. Vi jobber også med å få på plass spennende åpnings- og avslutningsforedrag som vil være av interesse for alle, loverr Bordal.

Påmelding til konferansen er på samme nettside som til festen. Huk av for det du vil delta på.

Man kan delta bare på festen eller bare på klubbkonferansen, men mange vil nok benytte sjansen til å slå to fluer i ett smekk når man først er i jubileumsmodus.