torsdag, 27 februar 2020

Over 300 kommer på jubileumsfesten

MILK FESTIVAL: Det blir mange tilbakeblikk og mye å mimre om under jubileumsfesten. MILK Festival var en av de store seansene i brettsportens barndom. Her sees blant annet NSFs tidligere president Stig Hvide Smith, Petter Marstrander og Leif W. Erichsen som stod i bresjen for festivalen. Langrennsløperen Anette Bøe skimtes også der bak. Milk i still a better drink! MILK FESTIVAL: Det blir mange tilbakeblikk og mye å mimre om under jubileumsfesten. MILK Festival var en av de store seansene i brettsportens barndom. Her sees blant annet NSFs tidligere president Stig Hvide Smith, Petter Marstrander og Leif W. Erichsen som stod i bresjen for festivalen. Langrennsløperen Anette Bøe skimtes også der bak. Milk i still a better drink! FOTO: Simen Storrud
Påmeldingene strømmer inn til den store jubileumsfesten 14. mars som markerer at Norges Seilforbund er 50 år. Men det er plass atskillig til flere. Påmeldingsfristen er 7. mars.

Nå tror man faktisk det vil kunne bli over 400 seilere som vil komme for å være med på det som tegner til å kunne bli tidenes seilerfest i Norge. Man er vel allerede der at man i fremtiden tenker at man vil kunne støte på utsagnet «hvor var du da NSF fylte 50 år?».

Kong Harald har tilsagt sitt nærvær, likeså idrettspresident Berit Kjøll og NSFs legendariske og mangeårige generalsekretær Arve Sundheim. En rekke OL-medaljører og OL-deltagere med Peder Lunde jr., Linda Andersen og Siren Sundby kommer også.

Oversikt over de påmeldte

– Men mest av alt, sier NSFs generalsekretær Per Christian Bordal, – er dette en seilerfest for alle seilere i Norge.

Mimring og tilbakeblikk

Gjennom Norges Seilforbunds historie har det vært mange fantastiske arrangementer og det blir garantert mange tilbakeblikk og mye mimring under festen. Et av arrangementene som ble avholdt på 1980-tallet, var MILK Festival. Det var virkelig en legendarisk happening for brettseilere.

Klubbkonferanse skal forme fremtiden

På formiddagen før festen foregår den store klubbkonferansen som har et tettpakket program med innlegg, foredrag, tanker og inspirasjon som skal bidra til å utvikle norsk seilsport videre i de neste 50 årene. Også der begynner deltagerlisten å fylles opp, men Norges Seilforbund håper på enda bredere deltagelse, og at mange engasjerte som brenner for norsk seiling, vil komme og delta.

Oversikt over de påmeldte

– Ønsker du at det skal  flere arrangementer som for eksempel MILK Festival og vil være med på å bestemme retningen til norsk seilsport? Bli med på klubbkonferansen samme dag, 14.mars, oppfordrer Per Christian Bordal.

Du kan til og med slå to fluer i ett smekk og nærmest få et helt døgn med seiling og seilprat – både klubbkonferanse og fest.

Påmelding, program og det hele.