onsdag, 01 april 2020

De mest leste sakene på seiling.no i første kvartal

GJENNOM NÅLØYET: Mange følte åpenbart med Line Flem Høst da hun klarte OL-kravet i januar. GJENNOM NÅLØYET: Mange følte åpenbart med Line Flem Høst da hun klarte OL-kravet i januar. FOTO: Morten Jensen
Den mest leste saken på NSFs nettside i løpet av årets tre første måneder handler om Line Flem Høsts kamp for å klare OL-kravet. Men også koronavirus, jubileumsfest og klubbkonferanse har stått i fokus.

60 nyhetssaker er blitt publisert på Norges Seilforbunds nettside siden årsskiftet. En kikk bak websidens forside og inn i statistikkene viser at den saken som har fått størst oppmerksomhet, var nyheten om at Line Flem Høst under regattaen Sail Melbourne i januarr kom igjennom OL-nåløyet med hensyn til de kravene som er blitt satt opp. Meldingen om at hun senere vant VM-bronse i Laser Radial, ble også godt lest.

Saker knyttet til koronaviset opptar naturlig nok mange, og en sak om Norges Seilforbunds tanker rundt den kommende sesongen og hvordan man skal planlegge den, er  den nest mest leste saken.

Den tredje mest leste saken forteller om juniorseilernes fellessamling på Olympiatoppen sammen med utøvere fra andre idretter i februar.

De 20 mest leste sakene er disse:

Tallet forteller hvor mange ganger saken er lest. Har du gått glipp av sakene eller glemt hva de dreier seg om, kan du trykke på linken for å lese dem!

Line Flem Høst er igjennom OL-nåløyet  1596
 Ingen seilaktivitet i Norge nå 1207