onsdag, 15 april 2020

Husk samordnet registrering – fristen er 30.april

30. APRIL: 30. april er fristen for å levere samordnet registrering. 30. APRIL: 30. april er fristen for å levere samordnet registrering. FOTO: Morten Jensen

30. april er seilforeningenes frist til å levere sin samordnete registrering til Norges Idrettsforbund. Per 15. april er det kun 10 seilforeninger som har gjort det. – Det aller viktigste er å få registrert medlems- og aktivitetstall, sier Per Christian Bordal, generalsekretær i NSF.

– Registreringen av medlemmer og aktivitet er veldig viktig og har stor betydning for den økonomiske tildelingen fra idrettsforbundet og til oss, presiserer Bordal.

Samtidig er han fullt klar over at tiden vi er inne i, har bydd på utfordringer og problemer knyttet til seilforeningenes muligheter til å avvikle sine årsmøter. Og de skal jo helst ha vært avholdt før man sender inn den årlige, samordnede registreringen.

– Norges Idrettsforbund oppfordrer imidlertid alle idrettslagene som ikke har avholdt sine årsmøter, om å avholde dem digitalt. Det kan gjøres ved hjelp av ulike løsninger som for eksempel Microsoft Teams, Zoom, digitaltarsmote.no, soer Per Bøymo, som er den i NSF som følger innrapporteringen.

Les: Digitale årsmøter og ting

– Foreløpig er det kun 10 foreninger som har sendt registreringen, sier han.

Han forteller også at fristen på 30. april ikke vil bli skjøvet på. Så selv om det ikke er blitt avholdt årsmøter, anbefaler han denne fremgangsmåten:

– Send inn medlems- og aktivitetstallene, og så kan man legge inn signert protokoll etc etterpå.

Les: Åpning av samordnet søknad og rapportering 2020

Se oversikt over hva som skal leveres og definisjon på aktivt medlem her: Samordnet registrering