fredag, 13 november 2020

Da Thomas Nilsson ble rundlurt

RUNDLURT: Thomas Nilsson ble skikkelig rundlurt i forbindelse med et videointervju. RUNDLURT: Thomas Nilsson ble skikkelig rundlurt i forbindelse med et videointervju. FOTO: Hold Norge Rent
I forbindelse med at NSF skulle få utmerkelsen «årets medlem» i Hold Norge Rent, ble NSFs miljøsjef skikkelig rundlurt.

Thomas Nilsson var blitt invitert til Hold Norge Rent for at han skulle være med på et video-opptak for den ideelle foreningens digitale høstmøte. Planen var at Thomas i et 10 minutters intervju skulle fortelle litt om NSFs arbeid for å begrense marin forsøpling, om Hold havet rent-kampanjen og samarbeidet med FNs Clean Seas-prosjekt.

Thomas ante fred og ingen fare og satte seg til rette og gjennomførte intervjuet. Mot slutten av intervjuet kom imidlertid to karer trampende inn i studioet og avbrøt det hele. Det var medlemsansvarlig i Hold Norge Rent, Carl Pedersen, og NSFs egen generalsekretær, Per Christian Bordal, som plutselig dukket opp.

Spesielt ble Thomas overrasket over å se Per Christian.

– Hæ, hva bringer deg hit?

Hvoretter Carl Pedersen dro frem en blomsterbukett og sa:

– Nettopp det du nå har sittet og fortalt inn i kameraet med dine egne ord, er årsaken til at Norges Seilforbund er blitt utnevnt til årets medlem…

Les: Norges Seilforbund er blitt årets medlem i Hold Norge Rent

Hvoretter Thomas ble overrakt blomstene.

– Jeg ble skikkelig overrasket og tatt på senga. Jeg hadde over hodet ingen anelse om at dette skulle skje, sier Thomas Nilsson.

Du kan se både intervjuet og overraskelsesøyeblikket i filmen nedenunder.