torsdag, 20 juni 2019

Suksessen gjentas på Østlandet

FELLESKURS: 26. og 27. oktober blir det nytt felleskurs for dommere og regattasjefer – denne gangen på Østlandet. FELLESKURS: 26. og 27. oktober blir det nytt felleskurs for dommere og regattasjefer – denne gangen på Østlandet. Morten Jensen
En felles kurshelg for regattasjefer og forbundsdommere ble en suksess på Vestlandet i vinter. Nå gjentas kurset på Østlandet til høsten.

​– I vinter hadde vi et felles kurs for regattasjefer og forbundsdommere som ble veldig vellykket. Ved siden av det rent faglige påfyllet, fikk vi også snakket sammen om ulike problemstillinger og vi ble bedre kjent. Dette har fristet til gjentagelse, og til høsten blir det en realitet, sier Tor Møinichen, som er leder av NSFs dommer- og arrangørutvalg.

Og så konkrete er planene om dette, at så vel tid som sted er bestemt. Kurset finner sted på Ullevål i Oslo fra 26. til 27. oktober. Dette er følgelig en dato som dette kurset er aktuelt for og som man har lyst til å delta på, bør sette av allerede nå.

– Kurset er åpent for arrangører, det vil si det som tidligere het Arrangør II, og dommere – tidligere Dommer II – med dokumentert erfaring, sier Møinichen.

Han forteller at kursene vil få mer preg av seminarer der man kan delta uten å måtte ta eksamen. De er også åpne for regattasjefer og forbundsdommere som ønsker å oppdatere kunnskapene.

– Ved å samle både nye kandidater og erfarne folk vil det kunne bli mange interessante og fruktbare diskusjoner.

– Men, sier han, – dette betyr selvfølgelig ikke at vi har fjernet kravet til bestått eksamen for å bli autorisert som regattasjef eller forbundsdommer.

Mer informasjon om kurset og link til påmelding vil komme på NSFs nettsider. Budskapet i denne omgangen er: Sett av datoen!