fredag, 24 januar 2020 06:47

Jubileumsboken presenteres 14. mars

JUBILEUMSBOK: «Seiling i Norge» blir presentert under klubbkonferansen og den store jubileumsfesten. JUBILEUMSBOK: «Seiling i Norge» blir presentert under klubbkonferansen og den store jubileumsfesten.
Norges Seilforbunds 50-årsjubileum vil bli markert med utgivelse av en jubileumsbok som blir presentert under klubbkonferansen og den store jubileumsfesten 14. mars.

Boken, som blir på ca. 230 sider, er ført i pennen av Mikkel Thommessen, og det blir lovet en flott trykksak i formatet 22 x 26 cm. Utgiver er forlaget Blue Ocean Media, som Magne Klann og Øyvind Bordal står bak.

– Det blir en flott bok med mye spennende innhold – ikke bare fra seilforbundets 50-årige historie, men også fra seilingens historie i Norge før forbundet ble stiftet. Det blir dog ikke en komplett historisk gjennomgang, men glimt fra høydepunkter. Det blir også innhold om turseiling og litt om viktige organisatoriske hendelser. Man får også et spennende glimt inn i krystallkulen; hva vil skje med seiling i fremtiden, sier Magne Klann.

– Jeg tror boken vil inneholde mange spennende historier om begivenheter, seilere og båtklasser. Og ikke minst blir det mange bilder, sier Jørgen Stang Heffermehl, NSF-president og initiativtager til boken.

Den vil koste 379 kroner og vil være tilgjengelig i salg fra 14. mars. Påmeldte deltagere til klubbkonferansen og jubileumsfesten vil kunne kjøpe den på forhånd for utlevering der.