onsdag, 12 februar 2020 10:04

Peiling på seiling handler om mestring

OPEILING PÅ SEILING: Per Christian Bordal vil ta for seg prosjektet «Peiling på seiling», gjøre opp status og innhente erfaringer – med tanke på forbedringer. OPEILING PÅ SEILING: Per Christian Bordal vil ta for seg prosjektet «Peiling på seiling», gjøre opp status og innhente erfaringer – med tanke på forbedringer. FOTO: Morten Jensen
Den kommende klubbkonferansen har en rekke foredrag som virkelig kan bidra til å sette fart på seilforeningen du er medlem av. Et av dem handler om prosjektet «Peiling på seiling».

De som velger å følge foredragene under  «klubbaktivitetsløpet» under klubbkonferansen på The Hub i Oslo 14. mars, kan se frem til en dag spekket med inspirasjon og påfyll av kunnskap. Her er det virkelig mye som kan bidra til å fornye og friske opp seilforeningenes aktiviteter.

Her er et av temaene:

Å få peiling på seiling går gjennom mestring

Rekrutteringsprosjektet «Peiling på seiling» ble lansert under seiltinget i 2019, og den første sesongen der mestring og personlig utvikling hos den enkelte seiler har vært en rød tråd i rekrutteringsarbeidet, er blitt gjennomført i en del foreninger.

– Under klubbkonferansen vil vi forsøke å lufte de enkeltes erfaringer og lage en felles evaulering av prosjektet. Og vi håper det vil komme forslag til forbedringer slik at vi kan få med oss dem før vi skal trykke opp nytt opplag av materiellet knyttet til «Peiling på seiling», sier Per Christian Bordal i NSF.

I Peiling på seiling er det mestring og ikke regattaresultater som har fokus når fremgang skal måles og verdsettes, og opplegget består av seks trinn seilerne skal igjennom før de har fått «sort belte» i seiling.

De øvrige postene på programmet under klubbaktivitet er:

• Dette er hva seilforeningene ønsker seg!
  • Sommerleirene er starten på en seilkarriere fylt av mestring
  • Rullende mediasenter som seilforeningene kan bruke
  • Slik får du seilsporten frem i lyset

Oppfordringen er enkel: Meld deg på klubbkonferansen og bidra til å gi seilforeningen din inspirasjon og ideer – og et fornyet innhold!