onsdag, 11 november 2020 14:18

Vintersamling nr. 2 er avlyst

AVLYST: Vintersamling nummer to som skulle ha vært i Stavanger i slutten av november, er avlyst. AVLYST: Vintersamling nummer to som skulle ha vært i Stavanger i slutten av november, er avlyst. FOTO: Morten Jensen
Norges Seilforbund og medarrangørene i Stavanger har sett seg nødt til å avlyse den andre vintersamlingen som skulle ha startet 26. november. Årsak: Covid 19.

Vi trodde jo vi i sommer var på rett vei og ut av koronavirusets favntak, men akk – nei.

– Med tanke på de siste ukenes smitteutvikling og dermed innskjerpinger av lokale og nasjonale retningslinjer, er det kanskje ingen stor overraskelse at vintersamlingen vi hadde planlagt arrangert 26.–29. november i Stavanger er blitt avlyst, sier generalsekretær Per Christian Bordal.

Beslutningen ble tatt for en snau uke siden.

– Det å kun ha høyst nødvendig reisevirksomhet, sosial «lock down» og det å minimere mobilitet, slik myndighetene foreskriver, er noe som ikke er forenlig med å samle 50–60 seilere fra hele landet på ett sted. Norges Idrettsforbund har også konkludert med at summen av nasjonale og lokal råd gjør at nasjonale breddesamlinger ikke kan gjennomføres i ukene som kommer.

Bordal synes selvfølgelig det er leit å måtte gå til et slikt skritt; å avlyse samlingen, og han har forståelse for at mange seilere nå er skuffet.

– Men vi får i stedet rette blikket mot februar-samlingen og glede oss til den isteden, sier han.

StavangerDe som har innbetalt påmeldingsavgiften vil få den refundert om kort tid.