torsdag, 25 februar 2021 14:33

Seiltinget: Et døgn igjen til påmeldingsfrist

2 AV 10: Kun to av ti seilforeninger er representert på seiltinget ett døgn før påmeldingen stenger… 2 AV 10: Kun to av ti seilforeninger er representert på seiltinget ett døgn før påmeldingen stenger… FOTO: Morten Jensen
Ved midnatt fredag 26. februar går fristen for å melde seg på til seiltinget ut. Snaut to av ti foreninger er hittil påmeldt. Hvor er alle de andre?

26. februar går også fristen for å melde inn forslag som ønskes behandlet ut.

Seiltinget er seil-Norges viktigste møteplass. Det er der beslutningene tas og de lange linjene stakes ut. Det er der personene som skal styre seilsporten de to til fire neste årene velges.

– Jo, flere seilforeninger som er med på beslutningene som tas, desto bedre. Den eneste muligheten til å kunne påvirket utfallet av disse forslagene, er å melde seg på og delta på seiltinget. sier generalsekretær Per Christian Bordal, som fortsatt håper på rekordoppslutning all den stund seiltinget foregår digitalt og derved er kostnadsfritt for de deltagende seilforeningene og seilkretsene.

På seiltinget går man igjennom arbeidet som er gjort de siste to årene, og man beslutter hvilket budsjett som skal gjelde for de neste to. På seiltinget blir man enige om NSFs strategi- og handlingsplan, som er selve styringsdokumentet til det nye styret som skal velges. Inneholder handlingsplanen det din forening ønsker den skal inneholde? Det nytter lite å komme i ettertid å klage om foreningen din ikke er til stede på årets seilting.

I tillegg til selve seiltinget vil det også bli avholdt et åpent seminar som vil belyse arrangementene som tilbys seilere rundt om i landet. Kan noe gjøres for å gjøre dem mer populære? Er det noe som kan gjøres for å få flere til å seile? Til at det blir morsommere?

13. mars er dagen å dedikere til seilsporten – og alle landets seilforeninger og seilkretser bør være til stede!

22 seilforeninger er påmeldt – hele 95 savnes fortsatt!

Påmelding til seiltinget skjer på påmeldingsplattformen iSonen, og alle landets seilforeninger skal ha mottatt link som fører inn til denne påmeldingen.

Foreløpig påmeldt til seiltinget 2021:
  • Asker Seilforening: Silje With, Kristian Carlstedt
  • Bergens Seilforening: Henrik Wigers Larsen
  • Bundefjorden Seilforening: Eivind Bakke, Anne Bergraf, Anne Isaksen
  • Bærum Seilforening: Christian Galtung Gundersen, Marius Ellingsen, Hedevig Nilsson (Marianne Mogstad Solbakken)
  • Christianssands Seilforening: Geir Odmar Heldal
  • Gandsfjord Seilforening: Regis Jean Paul Rougier, Rougier
  • Grimstad Seilforening: Georgios Nikoltsis
  • Haugesund Seilforening: Odd Steffen Garvik
  • Hjellestad Seilforening: Thomas de Lange Wenneck, Anne Hatteberg Nicolaysen
  • Kongelig Norsk Seilforening: Karl-Christian Agerup, Nils Klippenberg, Anders Kristensen, Benedicte Bjørland, Anne Wichstrøm
  • Malvik & Stjørdal Seilforening: Magne Kjerkreit