fredag, 26 mars 2021 09:15

Se Optimist-webinaret på Youtube

OPTIMIST-WEBINAR: Dersom du vil bli god til å seile Optimist – eller lære andre å seile Optimist – har du alle muligheter for det ved å fordype deg i Optimist-webinaret som ligger på NSFs Youtube-kanal. OPTIMIST-WEBINAR: Dersom du vil bli god til å seile Optimist – eller lære andre å seile Optimist – har du alle muligheter for det ved å fordype deg i Optimist-webinaret som ligger på NSFs Youtube-kanal. FOTO: Morten Jensen
Gikk du glipp av Optimist-webinaret? Eller var det noe der du vil fordype deg i eller høre om igjen?  Nå ligger hele webinaret tilgjengelig på NSFs Youtube-kanal.

Optimist-webinaret med Mathias Mollatt, Fredrik Lööf og Bjørn Forslund  som nylig ble avholdt, hadde svært mange følgere og det har i ettertid høstet mange lovord. Webinaret handlet om teknisk trening med Optimist, og det ble avslørt atskillige «hemmeligheter» med tanke på hvordan man kan seile en Optimist fortest mulig og om hva man kan gjøre og hvordan man kan bruke utstyret.

Var det detaljer du ikke fikk med deg? Nå kan du i ro og mak spole frem og tilbake og få med deg alt som ble sagt og vist. Optimist-Webinaret er lagt ut NSFs Youtube-kanal nå.

NSF har egen Youtube-kanal

Du visste kanskje heller ikke at Norges Seilforbund har en egen Youtube-kanal? Der legges det med ujevne mellomrom ut små og store videoer. Noen viser glimt fra regattaer og intervjuer med seilere, mens andre har et mer faglig og pedagogisk innhold.  Det vil komme nye filminnslag i tiden fremover i denne kanalen.

Blant innslag av seilfaglig interesse kan for eksempel nevnes:

• Webinar om Waszp-seiling
  • Webinar om teknisk Laser-seiling
  • Webinar om teknisk 29er-seiling
  • Seil-Norge i form – videoer med treningstips

En enkel måte å bli holdt oppdatert om hva som legges ut på NSFs Youtube-kanal, er å abonnere på den. Ta deg en runde rundt på NSFs Youtube-kanal. Der vil du finne gamle og nye innslag du kan fordype deg i – eller la deg underholde av!You