mandag, 07 juni 2021 20:20

Ny Race Report kick-starter sesongen

RACE REPORT 2020: En ny Race Report for seilsportsligaen foreligger nå i digitalt format. I den finner du mye nyttig informasjon om årets sesong – og hva som skjedde i fjor. RACE REPORT 2020: En ny Race Report for seilsportsligaen foreligger nå i digitalt format. I den finner du mye nyttig informasjon om årets sesong – og hva som skjedde i fjor.
Om en måned er seilsportsligaen 2021 i gang for fullt, og i forbindelse med nedtellingen til åpningsstevnet i Sandefjord 10. juli, foreligger det nå en ny Race Report – i digitalt format.

Seilsportsligaens 2020-sesong ble spolert av koronapandemien, men etter et helt år med stillstand er det likevel ett og annet å rapportere om. Ikke minst hva de foretok seg rundt om i ligaforeningene mens vår-, sommer- og høstmånedene passerte. Noen inntrykk fra foreningene rundt om i landet finner du i Race Report 2020, som nettopp er digitalt publisert.

Race Reporten forteller imidlertid også om hva som skal skje i denne sesongen. Og at det vil skje noe, er ganske så sikkert – all den stund shorthanded-seiling med J/70 er et alternativ dersom ikke myndighetene har løsnet på grepe og sluppet opp for mer breddeidrett innen 10. juli.

– Kan vi ikke gjennomføre den første ligarunden i Sandefjord med fullt mannskap, vil den bli gjennomført med to seilere i båten ad gangen, sier Magnus Hedemark i SailLogic, som er ansvarlig for gjennomføringen av seilsportsligaen.

Den nye Race Report inneholder mye nyttig informasjon rundt åretsvnorske liga – men også om hva som skjer i utlandet – i Sailing Champions League. Tre norske seilforeninger skal prøve seg i Europa denne sommeren.

Du finner Race Report 2020, men også de to øvrige rapportene (2018 og 2019) på seilsportsligaens nye nettside, som i seg selv er et studium vel verdt. Tanken bak den nye siden  er å samle all informasjon knyttet til seilsportsligaen på ett og samme sted.

Direktelink til Race Report 2020.