torsdag, 07 oktober 2021 15:27

NSF innleder samarbeid med Robline

SEILSPORTSLIGAEN: Robline blir leverandør til den norske seilsportsligaen som en del av samarbeidet med Norges Seilforbund. SEILSPORTSLIGAEN: Robline blir leverandør til den norske seilsportsligaen som en del av samarbeidet med Norges Seilforbund. FOTO: Trond R. Teigen
Norges Seilforbund har inngått en tre-årig avtale med firmaet Teufelberger som produserer tauverket Robline.

Tidligere i år ble Teufelberger, som står bak varemerket Robline, og Norges Seilforbund enige om å innlede et flerårig samarbeid. Robline har i kraft av den avtalen gått inn som både partner og leverandør til Norges Seilforbund.

– I Norges Seilforbund er veldig glad for at Robline vil være med og støtte norsk seilsport i de kommende årene. Robline er en av de største internasjonale tauprodusentene og leverer topp produkter som våre toppseilere har etterspurt og gleder seg til og ta i bruk, sier Per Christian Bordal, generalsekretær i NSF, om den nye avtalen.

Avtalen innebærer at Robline kan titulerer seg som «Offical Rope Supplier» til Norges Seilforbund, og de skal være eksklusiv leverandør av tauverk til landslaget og til Norsk Seilsportsliga.

Skandinavisk opphav

Robline CEO– Etter oppkjøpet av Teufelberger Fiber Rope GmbH ble Roblon, et skandinavisk merke, til Robline. Delvis på grunn av denne historien, føler Robline seg hjemme på det skandinaviske markedet og ser røttene sine der. Derfor er et samarbeidet med Norges Seilforbund viktig for oss! Dette partnerskapet beriker også vårt arbeid som tauprodusenter. Å motta førstehånds tilbakemeldinger hjelper produktutviklingen vår og lar oss kontinuerlig forbedre produktene våre, sier Rainer Wilhelm, Global Manager Yachting Ropes (bildet) om hvorfor de har innledet et samarbeid med Norges Seilforbund.

Også nyansatt sportsjef Eirik Verås Larsen er godt fornøyd med den nye avtalen og hvordan den styrker norsk seilsport:

Som nyansatt sportssjef og tidligere toppidrettsutøver er det meget gledelig å se at norsk seilsport er en attraktiv samarbeidspartner. Våre utøvere er dedikerte og nøye med detaljer, og der er derfor en perfekt match for en leverandør som Robline. Jeg føler meg sikker på at samarbeidet fører til at begge parter presterer bedre enn noen gang under OL i 2024!

Robline er en av verdens ledende tauprodusenter og er offisiell leverandør til flere landslag rundt om i verden.  De er også leverandør til regattaklasser som RC44 , GC32, TP52 og M32 for å nevne noen.

Det beste for de beste

I samarbeidet med Robline skal det legges vekt på en god og kontinuerlig dialog mellom de norske landslagseilerne og Robline hvor gode tilbakemeldinger er viktig.  Dette er noe landslagstrener Thomas Guttormsen mener er avgjørende for å kunne yte på topp nivå:

– Vi jobber med de minste marginene for å kunne yte og prestere på det høyeste nivået, og da krever vi selvsagt at utstyret skal være optimalisert for de beste prestasjonene. Det å ha tau som seilerne kjenner har de kvalitetene de trenger, samtidig med den slitestyrken båten krever, er viktig. Våre seilere har brukt Robline individuelt allerede før vi fikk til en samarbeidsavtale. Det forteller oss at Robline imøtekommer de høyeste kravene som de aller beste jolleseilerne har.

210727 PM Tokyo20 11727 6053 1200
 PÅ TOPPNIVÅ: Skal man kunne yte på toppnivå kreves det at utstyret også er optimalt. Og tauverket er en viktig del av en seilers utstyr.

Robline er også partner av det svenske landslaget så her ligger det muligheter også på tverrs av landegrensene.

For mer informasjon om Robline se https://www.roblineropes.com/ eller kontakt Thomas Nilsson, Norges Seilforbund