torsdag, 14 oktober 2021 09:30

Slik følger du Mesternes Mester

MESTERNES MESTER: Mesternes Mester vil bli behørig dekket i mange kanaler med film, intervjuer, bilder, tracking, resultater og oppdateringen. MESTERNES MESTER: Mesternes Mester vil bli behørig dekket i mange kanaler med film, intervjuer, bilder, tracking, resultater og oppdateringen. FOTO: Morten Jensen
Fredag og lørdag – 15. og 16. oktober – skal det seiles om kongepokal og Mesternes Mester-tittel. Det kommer til å bli spennende seilaser du kan følge på internett.

Hele 34 lag står nå klare til å reise til Åsgårdstrand for å ta fatt på de mange seilasene som til slutt skal ende opp med at ett lag blir Mesternes Mester og kan motta kongepokalen under premieutdelingen på Vippa i Oslo lørdag kveld.

Ikke alle kan reise til Åsgårdstrand for å overvære de spennende seilasene, men seilasene kan følges tett på internett i ulike kanaler og på ulike nettsteder.

Videosending på SEILmagasinet i dag kl 15

Allerede i dag, torsdag 14. oktober, kan du få en første smakebit. SEILmagasinet vil lage en videosending som starter kl 15:00. Her vil Axel Nissen-Lie, Thomas Nilsson og Per Christian Bordal ta deg igjennom hva som skal foregå i Åsgårdstrand, snakke om favoritter og muligheter, om vær og vindforhold som er ventet og sikkert også komme med noen røverhistorier om seilerne som skal delta. Kanskje kommer det også gjester i studio.

Videosendingen kan du følge på SEILmagasinets nettside. Der vil det ligge en nyhetssak på topp hvor sendingen ligger. Kl 15 i dag!

Tracking og resultater minutt for minutt

Båtene i Åsgårdstrand vil være utstyrt med trackere, og ved hjelp av TracTracs posisjonsteknologi og SAPs teknologi for å samle data, vise seilasene og oppdatere resultatene live og kontinuerlig, kan hver eneste meter lagene seiler, følges digitalt på nettet. Her kan du følge alle seilasene, studere dataene og se hvordan resultatlisten formes etter hvert som seilasene og flightene skrider frem.

Det skal seiles et antall innledende flighter der alle de 34 lagene deltar. Disse vil bli avsluttet midt på dagen lørdag, hvoretter de ti beste lagene seiler en avsluttende finale på tre planlagte seilaser. Det beste laget etter de tre seilasene blir vinner av Mesternes Mester 2021.

SAPs liveside finner du her

Mesterskap i flere kanaler

SEILmagasinet vil følge Mesternes Mester og vil under mesterskapet komme med oppdateringer på egen nettside og på sin Facebook-side, De vil komme med flere videoinnslag i løpet av mesterskapet.

Norges Seilforbund vil følge opp med oppdateringer, inntrykk og informasjon på sin Facebook-side og på sin Instagram-konto. Mesterskapets nettside på Manage2Sail er stedet du finner alle offisielle opplysninger.

– Vi vil gjerne nå ut til så mange som mulig, så vi oppfordrer alle som følger mesterskapet til å dele sider og linker ut i sosilae medier, sier Thomas Nilsson i Norges Seilforbund.

Mesternes Mester starter etter planen fredag 15. oktober kl 12:00. Det vil trolig bli seilt helt til mørket faller på. Lørdag starter seilasene kl 10:00. Ved 15-tiden vil det trolig være klart hvilke seilere som kan titulere seg Mesternes Mestere og gjøre seg klare for å motta kongepokalen senere på kvelden.