torsdag, 13 januar 2022 17:37

Påskesamlinger i 2022

I år er det flere påskesamlinger å delta på – både innenlands og utenlands.

Påsken er tiden hvor de mest ivrige norske jolleseilere banker rust forrige sesongs slag og jibber, og det er gjerne i påsken at de har sin første lengre treningssamling i forkant av den nye sesongen.

Historisk har mange av de mest ambisiøse norske seilere dratt utenlands og kombinert en lengre treningssamling med en større internasjonal regatta. Ved siden av dette har det også vært mange gode treningstilbud i Norge. I 2022 er det sen påske, og derved vil det sansynligvis være gode seilforhold her på hjemmebane. Norges Seilforbund vet at blant annet KNS  og Ran Seilforening arrangerer påskesamlinger i 2022. Antaglig vil det også være flere andre, gode treningsmuligheter her til lands denne påsken.

Treningssamling i Malescine

Før pandemien var det mange norske ILCA-seilere som startet sesongen på Gardasjøen. Det er mange som har planlagt det for påsken 2022 også. For å sikre et godt treningsopplegg og gjøre organiseringen så lett som mulig for norske seilere som har planlagt Italia-tur, har NSF sydd sammen et godt opplegg for de norske ILCA-seilerne som skal avgårde. Emilie Kathrin Vabø og Peer Moberg har samlet sammen et godt internasjonalt trenerteam, og de er til stede for å sikre optimal trening og et godt treningsutbytte for alle norske seilere.

Se mer detaljert informasjon og info om påmelding her