onsdag, 02 februar 2022 12:49

Gjør deg klar for klubbkonferanse

KLUBBKONFERANSE: Endelig kan man arrangere en klubbkonferanse der man kan møtes ansikt til ansikt igjen! KLUBBKONFERANSE: Endelig kan man arrangere en klubbkonferanse der man kan møtes ansikt til ansikt igjen! FOTO: Morten Jensen
– Hva er vel mer gledelig akkurat nå enn å kunne invitere til Norges Seilforbunds klubbkonferanse i fysisk format i Oslo 12. og 13. mars? «Save the date» og meld deg på!

– Endelig! Jeg er så glad for å kunne si akkurat dette. Etter så lang tid med nedstengning og Teams-møter og skjermbilder skal det bli herlig å kunne møtes igjen, høre på gode foredrag og innlegg og ikke minst mingle mellom foredragene og måltidene. Dette skal bli en minnerik dag for alle som er opptatt av seiling og drift av seilforeninger og klasseklubber rundt om i landet.

Per Christian Bordal, generalsekretær i Norges Seilforbund, smiler over hele ansiktet.

Lørdagen 12. mars er viet et fellesprogram fra kl 12:00 til kl 18:00. Deretter blir det after sail kl 18:00–19:00 og til slutt middag.

Søndag blir det ledermøte for representanter fra alle seilforeningene og fagseminarer for trenere, dommere og arrangører. Dette skjer fra kl 11:00 til kl 15:00.272334486 619028635824351 3787497279773165688 nFLYT KONFERANSE: Auditoriet i Dronning Eufemias gate 8 rommer 150 mennesker og venter på å bli fylt opp. FOTO: Thomas Nilsson

Programmet i støpeskjeen

– Vi jobber for øyeblikket med å sette sammen programmet for lørdagen og å gjøre avtaler med foredragsholderne som vi ønsker skal komme. Den røde tråden i programmet vil være hvordan vi kan lage bedre og mer attraktive arrangementer som appellerer og tiltrekker seg et større spenn av seilere av begge kjønn, fra ulike nivåer og fra alle aldersgrupper, sier Bordal.

Klubbkonferansen vil bli avholdt i topp moderne konferanselokaler, Flyt Konferanse, i Dronning Eufemias gate 8 i Oslos nye Barcode-distrikt.

– Kapasiteten er begrenset til 150 personer, så her er det bare å melde seg på. Det er «førstemann til mølla» som gjelder, sier Thomas Nilsson, som har en hånd om den praktiske gjennomføringen av arrangementet.

– Ved å møte ildsjeler fra andre seilforeninger i en klubbkonferanse-setting, vil man få inspirasjon og ikke minst en mulighet til å utveksle erfaringer og kunnskap. Så slipper man å finne opp varmt vann på nytt. Jeg håper veldig mange seilforeninger vil være representert 12. mars, for det ligger jo i selve intensjonen med arrangementet og navnet: Klubbkonferanse, sier Thomas Nilsson.

Selv vil han presentere «Hold havet rent»-kampanjen og hva som er planlagt av aktiviteter for seilforeningene i 2022. Søndag har han planlagt en større workshop rundt det samme temaet.

– Jeg håper vi vil kunne ha det endelige programmet klart i løpet av de neste to ukene, og vi vil fortelle om det straks det er klart, sier Per Christian Bordal.

Påmelding til klubbkonferansen.