mandag, 05 august 2019 12:24

NSF søker markeds- og sponsorsjef

LANDSLAGET: En av oppgavene til den nye markeds- og sponsorsjefen er å utnytte det kommersielle potensialet som ligger i landslaget. LANDSLAGET: En av oppgavene til den nye markeds- og sponsorsjefen er å utnytte det kommersielle potensialet som ligger i landslaget. FOTO: Morten Jensen
Norges Seilforbund er på jakt etter en markeds- og sponsorsjef. Annonse for stillingen ligger på finn.no, og søknadsfristen er 26. august.

– Er du en engasjert markedsperson med god kjennskap til sponsorsalg, utvikling av lisens- og merchandiseprogrammer og markedsarbeid for sportsteam? Bli med og skap vind i seilene for Seil-Norge!

Dette skriver visepresident Guro Steine i et innlegg på Facebook, der det flagges for annonsen på finn.no der stillingen utlyses.

Det påpekes i annonsen at Norges Seilforbund nå er inne i en spennende periode der ord som «fornyelse», «kommersialisering» og «idrettsglede» er sentrale.

«En viktig oppgave for NSF er å styrke markedsarbeidet gjennom strukturert og målrettet arbeid med sponsorer og kommersielle samarbeidspartnere», heter det i stillingsutlysningen på finn.no.

Og om hva den nye markeds- og sponsorsjefen vil arbeide med, sies det:

Nytenkende og kreativ

«Du vil jobbe for å synliggjøre viktigheten av NSFs arbeid for hele seil-Norge. Du er proaktiv og bruker ditt nettverk i næringslivet og blant potensielle private bidragsytere aktivt for å selge inn NSF og landslaget til samarbeidspartnere og sponsorer. Som markedsansvarlig vil du ha et oppfølgingsansvar overfor sponsorer og media, og være et bindeledd mellom utøver og sponsor i dette arbeidet.

Digitalisering og moderniseringen av kommunikasjon er en del av stillingen, og du bør kunne vise til resultater fra aktiv bruk av sosiale medier og digitale markedsføringskanaler. Vi ser etter deg som er nytenkende, kreativ og løsningsorientert.»

Og når det gjelder hva som forventes av kvalifikasjoner hos eventuelle søkere, sies det følgende:

Kjennskap til idrettens verden

«Du har utdanning på høyskole/universitetsnivå, gjerne innen økonomi, juridisk eller markedsføring, og relevant erfaring sponsorinnsalg og markedsarbeid. Du har jobbet med oppsøkende salg/markedsføring og gjerne med konsept- og produktutvikling av kommersielle produkter rettet mot næringslivet. Erfaring fra sponsorarbeid og kjennskap til idrettens verden er en fordel. Du har erfaring med sosiale medier og kan skrive selgende og utarbeide redaksjonell innholdsproduksjon til nett.»

Du kan lese hele annonsen på finn.no.