torsdag, 18 august 2022 06:40

Lines 3. jentecamp – i Ålesund denne gangen

I ÅLESUND: To ganger tidligere har Line Flem Høst arrangert sin jentecamp. Årets jentecamp finner sted i Ålesund. I ÅLESUND: To ganger tidligere har Line Flem Høst arrangert sin jentecamp. Årets jentecamp finner sted i Ålesund. FOTO: Thomas Nilsson
OL-seiler Line Flem Høst har hatt stor suksess med sin jentecamp i Sandefjord. I år flyttes den til Ålesund.

OL-seiler Line Flem Høst er opptatt av å dele på og lære bort kunnskapen sin, og hun vil gjerne motivere flere jenter til å seile. Det har hun gjort i form av å arrangere jentecamper for ILCA 4- og ILCA 6-seilere. De to hun til nå har arrangert, har foregått i Sandefjord, og de har vært en suksess med stor deltagelse. Mang en ung ILCA-seiler har reist hjem med stjerner i øynene.

I år foregår denne campen i Ålesund fra 23. til 25. september i samarbeid med Ålesunds Seilforening.

– Vi vil holde til i anlegget til Ålesunds Seilforening, og deltagerne skal bo i hytter like ved siden av. Seilerne skal bo sammen, lage mat sammen og trene sammen, sier Emilie Kathrin Vabø fra Norges Seilforbund, som trekker i de praktiske trådene når det gjelder samlingen.

Line Flem Høst vil lede samlingen og by på alt hva hun har av kunnskap. På tidligere samlinger har hun også hatt med seg andre trenere og seilere, og kanskje vil også denne samlingen by på overraskelser i så måte. Line kjenner jo mange gode seilere i ILCA-miljøet. På sin første samling hadde hun med seg Linda Cerup-Simonsen – som nok var bedre kjent før hun giftet seg og het Linda Andersen og vant OL-gull.117148759 3466413296713891 4291489132979682681 nSOSIALT: På jentecampen kommer man tett opå hverandre og man blir man godt kjent med andre seilere. Ved siden av seilingen vil det også være motiverende og lærerike foredrag. FOTO: Thomas Nilsson

– Alle jenter som seiler ILCA 4 eller ILCA 6 er velkomne til å delta. Vi har ingen begrensninger når det gjelder tidligere erfaring eller kunnskaper. Målet er å få til en sosial og lærerik helg hvor seilerne blir godt kjente med hverandre, og at dette vil bidra til å skape en positiv utvikling når det gjelder å få med flere jenter i seiling – og at de skal bli i sporten lenge.

Det koster 1500 kroner å delta på jentecampen i Ålesund, og da er overnatting i hytter og alle måltider inkludert. Det hele starter med oppmøte fredag 23. september kl 18 og avsluttes søndag 25. september om ettermiddagen.

Påmelding og ytterligere opplysninger finner du på Manage2Sail.116863853 3466415470047007 6650118851080624354 nERFARING OG KUNNSKAP: Line Flem Høst er Norges desidert beste ILCA 6-seiler på kvinnesiden, og hun har mange gode råd å gi videre. FOTO: Thomas Nilsson