tirsdag, 20 september 2022 07:35

Peiling på seiling-medaljene er tilgjengelige

MEDALJER: Medaljer for utdeling til unge seilere som har nådd ulike nivåer i seilopplæringen «Peiling på seiling» er nå tilgjengelig i Idrettsbutikken. MEDALJER: Medaljer for utdeling til unge seilere som har nådd ulike nivåer i seilopplæringen «Peiling på seiling» er nå tilgjengelig i Idrettsbutikken.
Nå er det tid for å dele ut medaljer til seilere som har oppnådd bronse, sølv eller gullnivået i Peiling på seiling-programmet. Medaljene er tilgjengelige og kan bestilles i Idrettsbutikken.

Flere seilforeninger har i de senere årene benyttet seg av Norges Seilforbunds opplegg for en allsidig opplæring av nybegynnere, Peiling på seiling, der fokuset er rettet mot mestring, seilglede og personlig utvikling. Opplæringen er inndelt i seks trinn, og for hvert annet trinn en seiler gjennomfører, kvalifiserer hen for små utmerkelser i form av medaljer i bronse, sølv og gull – for å ta rekkefølgen de skal deles ut i.

Inntil nylig eksisterte dette opplegget kun i teorien, men nå er medaljene fysisk produsert og tilgjengelig for anskaffelse i Idrettsbutikken. Der kan de bestilles og fåes tilsendt. Hver medalje koster 90 kroner, men bestilles det flere ad gangen, vanker det kvantumsrabatt.

Nå kan med andre ord løfter om medaljer gjøres om til virkelighet og legges om halsen på alle unge seilere som i løpet av denne sesongen har lært seg å seile gjennom programmet «Peiling på seiling».