Norgesmesterskap

Søknadsfrist for Norgesmesterskap 2020 er 1.juni 2019.

Terminliste

Alle Norgesmesterskap og de fleste store regattaer finner du på Manage2Sail.

Seile regatta?

Regatta er seilernes konkurransearena og her møtes alle seilere uansett alder​ til kappseiling. Det arrangeres alt fra ettermiddagsseilaser på hverdager i den lokale seilforening til lange over-natten seilaser som Færdersseilasen​ og Shetland Race​.
Du kan kappseile i alle typer båter og ideelt sett så skal det være seilerne om bord som avgjør om du vinner eller ei. I jolleklassene så er det de like båtene (entype) som konkurrerer mot hverandre, mens i havkappseiling med kjølbåter er det handikap-systemer som gjør at alle skal kunne konkurrere på like vilkår uansett båtstørrelse og type.

Regattaseiling er en veldig fin måte for interesserte å komme seg inn i seilsporten og ikke minst lære seg mer om seiling, båthåndtering, vind og vær og få mulighet til å oppleve naturen på en helt ny måte. Det er mange som seiler stor kjølbåt som ofte mangler mannskap eller som bare er interessert i å bringe flere mennesker inn i sporten.

Ta kontakt med din lokale seilforening for å finne ut hvordan du kan komme deg ut på vannet sammen med erfarne seilere​

Foreninger