NSF holder på å forberede en kampanje som skal informere om hvordan barn kan lære seg å seile. I den forbindelse trenger vi bilder av glade barn som seiler.

Norges Seilforbund har en stor bildebank som alle landets seilforeninger kan nyte godt av, men vi må sørgelig erkjenne at utvalget vi har av bilder av barn som seiler, er svært tynt. Ja, vi har bilder av Optimist-seilere som seiler NM, norgescup og slikt, men ikke av barn som leker seg med seiling eller som er i ferd med å lære seg å seile.

Så derfor går henvendelsen denne gangen motsatt vei:

– Er det noen av landets seilforeninger eller seilere som sitter på bilder av glade barn som seiler som NSF eventuelt kan benytte i sin planlagte rekrutteringskampanje?

Det er jo mange seilforeninger som for eksempel arrangerer sommerskoler og sommerleire der det jo vil være flust med slike motiver. Utfordringen med slike bilder er imidlertid at man må innhente tillatelse til å ta og bruke bilder av barn fra barnas foresatte. Ikke alle ønsker at sine barn skal bli tatt bilder av og bli publisert i ulike settinger – det må man respektere – og det er gjerne dette nåløyet som gjør at utvalget av slike bilder blir tynt.

Men kanskje fins det seilforeninger der ute som har slike formaliteter i orden og har bilder som kan benyttes, og i så fall er vi i NSF svært interesserte i slike bilder.

Og vi håper at de som har, vil sende en e-post til oss om dette!