– Vi søker nå en ny ildsjel som kan ta over Vindskift-roret i en 60 prosent-stilling, sier Ida Patel Hellum, som var med å starte interesseorganisasjonen Vindskift.

Vindskifts overordnete mål er å bidra til økt inkludering og integrering og å bruke seiling som plattform til å oppnå det. Slagordet er «Hjerterom på havet – et inkluderende samfunn», og det er en person til å lede dette arbeidet, som Vindskift nå søker etter. Nå er Vindskift inkludert i Norges Seilforbund.

– Vi søker en person som brenner for ungdom, friluftsliv, inkludering og integrering, og en som har evnen til å motivere Vindskifts frivillige. Stillingen er variert og spennende, og det er god mulighet for økt stillingsprosent. I Vindskift vil vedkommende få muligheten til å gi ungdom en uforglemmelig opplevelse på sjøen, og bli kjent med et stort og mangfoldig nettverk, sier Ida.

Den daglige lederen vil ha tilhold på NSFs kontor på Ullevål og tidvis hos KNS på Bygdøy i Oslo.

Vindskift har vokst fra å være et lokalt prosjekt til å bli et prosjekt under Norges Seilforbund som har skalert videre til Østfold og Danmark. 20190131 114957 MJPGRUNNLEGGERE: Susanne Wexels (t.v) og Ida Patel Hellum var blant grunnleggerne av Vindskift. Nå søker de en leder som kan overta det daglige arbeidet. FOTO: Morten Jensen

– Vi er i en fase hvor vi er i vekst og utvikling, samtidig som vi ønsker å opprettholde vårt populære seiltilbud, heter det blant annet i utlysningen.

Og dette er hva man ser etter hos eventuelle søkere::

– Vi ser etter deg med høyere utdanning og som har erfaring fra organisasjon og frivillighet, samt et godt nettverk i Oslo innenfor politikk og frivillighet. Du må kunne arbeide selvstendig og målrettet, være strukturert og ha gode samarbeidsevner. Det legges vekt på evne til strategisk tenkning, evne til å motivere andre, samt god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.  Daglig leder må regne med en noe ukurant arbeidstid.

Du kan se hele utlysningen her