Norges Seilforbund søker etter en paratrener som kan være med på å utvikle paraseilingen i Norge gjennom prosjektet «Medvind for paraseilere».

«Medvind for paraseilere» er et 3-årsprosjekt initiert av Norges Seilforbund med støtte fra Bergesenstiftelsen. Målet er å øke rekrutteringen og deltakelsen i paraseilingsaktiviteter, spesielt blant personer med fysiske funksjonsnedsettelser. Gjennom samarbeid med seilforeninger, interesseorganisasjoner og rehabiliteringssentre sikter prosjektet mot å etablere et inkluderende og tilgjengelig seilmiljø, hovedsakelig på Østlandet. Prosjektet vil innebære opplæring av instruktører, tilrettelegging av utstyr, og organisering av treninger og arrangementer for å fremme paraseiling som en inkluderende aktivitet.

Vi søker nå etter en paratrener til dette prosjektet og  en person som skal være med å utvikle paraseiling i Norge. Dette er en deltidsstilling hvor du vil spille en nøkkelrolle i et prosjekt som ikke bare er sportslig utfordrende, men som også er dypt meningsfullt og belønnende.

Om Stillingen:
  • Stillingstittel: Paratrener for «Medvind for paraseilere»
  • Arbeidsgiver: Norges Seilforbund
  • Stillingstype: Deltid (40 prosent) i månedene mai, juni, august og september
  • Arbeidssted: Hovedsakelig på Østlandet, Norge
Kvalifikasjoner:
  • Minimum NSF Trener 2-sertifisering, høyere utdanning innen relevant felt eller tilsvarende relevant trenerutdanning
  • Erfaring med og forståelse for idrettens verdier og retningslinjer, spesielt innen paraidrett
  • Evne til å tilpasse trening og kommunikasjon til individets forutsetninger og behov
  • Åpenhet og trygghet i møte med fysiske funksjonsnedsettelser
  • Løsningsorientert og innovativ tilnærming til trening og aktivitetsutvikling
  • Sterke mellommenneskelige ferdigheter og evne til å arbeide inkluderende og integrerende
Ansvarsområder:
  • Utvikle og gjennomføre treningsprogrammer tilpasset paraseilere med ulike behov
  • Samarbeide tett med seilforeninger for å gjennomføre beste praksis for paraseiling
  • Veilede og opplære andre trenere og frivillige i tilrettelegging og gjennomføring av paraseiling
  • Bidra til å skape et trygt, inkluderende og motiverende miljø for alle deltakere
  • Delta aktivt i prosjekt «Medvind for paraseilere», bidra til måloppnåelse og rapportering
Vi tilbyr:
  • En unik mulighet til å gjøre en forskjell i livene til mennesker med funksjonsnedsettelser gjennom sport
  • Et engasjerende og dynamisk arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig utvikling innen paraidrett
  • Konkurransedyktige vilkår og lønn etter avtale (NSF 2024 trenersatser)
Slik søker du:

Send en detaljert CV og søknad der du forklarer hvorfor du er den ideelle kandidaten for denne stillingen. Inkluder også referanser og eventuelle relevante sertifiseringer.

Søknadsfrist er 10. mai

Kontaktperson: Hedda Sørensen, prosjektansvarlig for paraseiling i Norges Seilforbund.

Om Norges Seilforbund:

Norges Seilforbund fremmer seilglede for alle i et rent hav. Vi arbeider for å inkludere alle i seilsporten – uavhengig av fysiske forutsetninger, gjennom innovasjon, samarbeid, og dedikasjon.

Vi ser frem til din søknad og muligheten til å ønske deg velkommen i vårt team.