SeilUT-konseptet, kjent for å engasjere seilentusiaster langs hele Norges kyst, tar nå ytterligere et skritt inn i den digitale tidsalderen – til glede for både nye og erfarne seilere.

I et samarbeid mellom Norges Seilforbund og Trimpoeng lanserer vi nå en ny, felles web-løsning for SeilUT-konseptet.

Ålesunds Seilforening er en av seilforeningene som denne sesongen tar steget over til den digitale SeilUT-løsningen.

En suksess fra dag én

– For oss har SeilUT vært en stor suksess fra dag én. Vi har klart å engasjere gamle seilere til å bruke båten mer og til å oppdage nye uthavner og gjestehavner. Samtidig ser vi at nye seilere opplever at det er lettere å bli inkludert og engasjert i seilmiljøet på grunn av SeilUT, sier styreleder i Ålesunds Seilforening, Inge Bøen.

Den nye app-løsningen gir ikke bare enkel registrering og god oversikt over de ulike SeilUT-havnene langs kysten, men den byr også på spennende, nye muligheter for å tjene poeng og konkurrere med venner og familie.

Søppelplukking gir poeng

Etter et initiativ fra Ålesunds Seilforening inkluderes nå også ryddeaksjoner i SeilUT. Det vil nå bli gitt poeng for søppelplukking langs kysten.

– Og det gir jo ikke seilerne bare poeng, men også et godt nærmiljø og et bidrag til et renere hav, legger Bøen til.

SeilUT's Trimpoeng -app er tilgjengelig i både Google Play og Apple App Store, og den inviterer seilere til å utforske opptil 200 utvalgte havner i de konkurransene de ulike seilforeninger setter opp.

Med et mål om å overgå fjorårets rekord på 2135 havnebesøk, står Norges Seilforbund og Trimpoeng klare til å ønske enda flere seilforeninger og seilentusiaster velkommen til dette fellesskapet.

Enkel administrasjon

For seilforeninger representerer SeilUT en mulighet til å fremme økt turseiling med minimal administrasjon og kostnader. Med en årlig engangskostnad tilbyr SeilUT en skreddersydd løsning som kan tilpasses de spesifikke behovene til hver seilforening.

SeilUT er mer enn en konkurranse; det er også  en invitasjon til eventyr, oppdagelse og fellesskap.

Med den nye web- og app-løsningen ønsker Norges Seilforbund og Trimpoeng å inspirere enda flere til å oppdage gleden ved seiling, samtidig som de bidrar til et renere og grønnere marint miljø.

For mer informasjon om hvordan du kan bli en del av dette spennende fellesskapet, kontakt Thomas Nilsson i Norges Seilforbund.

Se også vår nye SeilUT-hjemmeside.