torsdag, 28 januar 2021 07:43

Vindskift søker medhjelper i 20 prosent-stilling

UT PÅ SJØEN: Jobben i Vindskift handler om å gi mennesker som ikke vanligvis har mulighet til det, en god opplevelse på sjøen. UT PÅ SJØEN: Jobben i Vindskift handler om å gi mennesker som ikke vanligvis har mulighet til det, en god opplevelse på sjøen. FOTO: Vindskift
Vindskift søker etter en person som kan være med på å utvikle organisasjonens arbeid med integrering, inkludering og seilglede i sitt lokale område.

I flere år har Vindskift, som er en del av Norges Seilforbund, hatt med over tusen mennesker i Oslo-området ut på sjøen og gitt dem opplevelser de ellers ikke ville ha hatt. Dette har vært en suksess, og nå ønsker de å utvide arbeidet i et lokalområde. Derfor er de nå på jakt etter en engasjert person som kan være med på å utvikle dette arbeidet et eller annet sted i landet.

Det dreier seg om en lønnet 20 prosent-stilling.

Her er stillingsannonsen:

Vindskift søker lokal event-koordinator

20 prosent-stilling – engasjement – Vindskift i ditt lokal område.

Leter du etter en deltidsjobb som vil gi verdifull arbeidserfaring og minner for livet? Vil du i tillegg være hoveddriveren og ansvarlig for gjennomføringen av Vindskifts arrangementer i ditt lokal området? Vil du være en del av Vindskift – Norges kuleste sosiale entreprenørskap innenfor integrering, inkludering og rekruttering til seilsporten?

Vi søker en engasjerende og strukturert person som har lyst til å lære alt om sosialt engasjement og event-koordinering.

Som event-koordinator hos oss lover vi en bratt læringskurve, og du får selvsagt dagene fylt av givende og spennende arbeidsoppgaver med tydelige mål og retningslinjer.

Tidsrom

20 prosent engasjementet i ett år med gode muligheter for forlengelse. Lønn etter avtale. Oppstart snarest.

Fast arbeidstid en dag i uken. På event-dagene er det arbeidstid til ca. kl 20:30 på kveldene gjennom hele seilesesongen.

Vi tilbyr

• Arbeidserfaring innenfor prosjektledelse og event-koordinering
  • Fleksibilitet til å påvirke egne arbeidsoppgaver etter ditt fagfelt
  • Du vil jobbe tett med Vindskift-teamet og ha hovedansvaret for alle turene i ditt lokale Vindskift-område
  • Sosialt engasjement innenfor frivillig arbeid
  • Et usedvanlig godt og varmt arbeidsmiljø med masse glade og hardtarbeidende ildsjeler

Hovedarbeidsoppgaver

• Planlegge og oppdatere aktivitetsplan etter bestemt terminliste for ditt lokale område.
  • Koordinering og oppfølging av frivillige og deltakere i forkant, under og i etterkant av eventene
  • Relasjonsbygging og vennlig kommunikasjon med alle involverte parter
  • Hvis mulig, er det fint om du kan litt om sosiale medier og markedsføring
  • Være vårt ansikt utad
  • Passe på at alle viktige rutiner er ivaretatt, spesielt innenfor sikkerhet, opprydding og avtaler på alle turer
  • Ta ordet og snakke foran en forsamling under eventene
  • Vi er i en start up, så vi trår til og hjelper hverandre der og når det trengs. Det vil si at dine arbeidsoppgaver iblant kan vinkles langt til siden for kjerneområdene dine når det er mye å gjøre
     655A3703 1 1
     KOMMUNIKASJON: Vindskift vektlegger at du har gode kommunikasjonsegenskaper, kan bygge relasjoner og har et positivt engasjement. FOTO: Vindskift.

Vi legger vekt på at du

• Har gode kommunikasjonsegenskaper og engasjement innenfor ditt fagområde.
  • Har interesse for og eventuelt også utdannelse eller erfaring innen pedagogikk, friluftsliv, prosjektledelse, kommunikasjon, økonomi og event-koordinering
  • Synes det er gøy å lære noe nytt, hele tiden
  • Er usedvanlig effektiv og arbeidsom
  • Er en ildsjel
  • Ser løsninger der andre ser problemer
  • Er strukturert og flink til å jobbe selvstendig
  • Setter deg raskt inn i ulike systemer og følger strukturert opp
  • Har erfaring med Google docs og Mailchimp
  • Kan norsk og engelsk
  • Har interesse for seiling, sosialt entreprenørskap og ungdom
  • Gjerne har tidligere erfaring innenfor frivillig arbeid

Spørsmål til stillingen, samt søknad (motivasjonsbrev) + CV sendes til: susanne.vindskift@gmail.com eller du kan ringe på tlf: 48098313.

Søknader behandles fortløpende.

Om arbeidsgiveren

Vindskift er en frivillig interesseorganisasjon som jobber aktivt med integrering, inkludering og seilglede. Vindskift er et prosjekt under Norges Seilforbund. Hvis du ønsker å bidra til samfunnet og er interessert i seiling, er Vindskift et konsept for deg! Drømmen til Vindskift er å gjøre seilsporten lettere tilgjengelig for mennesker fra alle deler av samfunnet. I all enkelhet handler det om opplevelser, samvær og sjøluft. Vindskift har vært aktive i snart fem år i Oslo med partnerskap med KNS.

Nå er Vindskift kommet til det stadiet at vi ønsker å implementere konseptet nasjonalt. Det blir en spennende reise!

Kick Down 2019 1
 DRØMMEN: Drømmen til Vindskift er å gjøre seilsporten lettere tilgjengelig for mennesker fra alle deler av samfunnet. FOTO: Vindskift