tirsdag, 29 november 2022 07:59

Sprenges grensen i ungdomsligaen?

POPULÆRT: Ungdomsligaen ble en suksess, og nå er NSF spent på hvor mange lag som vil delta til neste år. POPULÆRT: Ungdomsligaen ble en suksess, og nå er NSF spent på hvor mange lag som vil delta til neste år. FOTO: Morten Jensen
Ungdomsligaen ble en knallsuksess i årets sesong der hele 22 ungdomsliga-lag deltok. I 2023-sesongen vil det være plass til 30 lag, men soørsmålet er om den grensen sprenges?

I løpet av to stevner deltok det 22 lag i ungdomsligaen. Det var langt flere enn hva man hadde forventet i denne første prøvesesongen. Tilbakemeldingene forteller om at ligaen ble veldig godt tatt i mot av ungdommene som deltok.

– Vi ser det ikke som usannsynlig at vi vil komme opp i de 30 lagene vi har gjort plass til i 2023, sier prosjektansvarlig for seilsportsligaen, Magnus Hedemark.

I 2023 vil det bli to stevner, og begge vil bli avholdt etter sommerferien. I motstetning til i år hvor det ble avholdt to separate stevner, vil årets to stevner telle sammenlagt. Ungdomsligaen er i likhet med seilsportsligaen en konkurranse mellom foreningslag, men i ungdomsligaen kan en forening stille med flere lag. Det vil også i 2023 være mulighet til å stille lag sammensatt av seilere fra forskjellige foreninger. Dette er primært for å gi mindre seilforeninger anledning til å delta

Ut over de 22 som var med i 2022, har det dukket opp flere foreninger som har flagget at de ønsker å stille lag. Magnus Hedemark er også blitt kontaktet av danske og svenske lag som kunne tenke seg å delta.

– Vi har allerede åpnet påmeldingen til ungdomsligaen, og vi vil veldig gjerne at de foreningene som ønsker å stille lag, melder seg på slik at vi kan kartlegge interesse og behov. Får vi en god oversikt, vil vi kunne foreta eventuelle justeringer slik at vi kan få lagt listen for ungdomsligaen 2023 på riktigst mulig sted, sier Magnus Hedemark.

Påmelding.